Överanalys

Sitter utanför skåpen vid sofforna i skolan och väntar på att fysiklektionen ska börja.
Har nyligen haft filmkunskap och vi satt och pratade om filmen vi såg i måndags:
Amelie från Montmartre. Lektionen gick ut på att vi skulle analysera den etc.
Det värsta som finns när man ska analysera något är när folk försöker vara så
himla duktiga och verkligen överanalyserar något så grovt mycket! Att de tänker ut
något som verkar djupt, men som egentligen bara låter dumt när de yttrar sig.
Samma sak gäller i svenskan när man analyserar böcker och dylikt. Att man själv
försöker överdriva fram en tanke som författaren hade när han eller hon skrev boken,
och så vidare...

Förstår ni vad jag menar?



Ska åka till Örebro idag och jag är på bra humör, såklart! Buss från skolan till enköping,
tåg från enköping till Örebro och sedan en promenad från stationen i Örebro hem till
Petter. Very nice indeed. Hoppas att ni ska ha lika roligt i helgen som jag ska ha :)
Vi hörs efter helgen.

Kommentarer
Postat av: Liten

Jag förstår, hur är filmkunskapen annars då? kul? :)

2008-03-09 @ 14:55:14
URL: http://massoravliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0